Pengumuman Penting(sticky post)

BACA,KOMEN boleh
COPYCAT jangan sekali

Wednesday, September 25, 2013

Short Vacation : PERHENTIAN ISLAND (14 - 16 sep 2013)

Salam blogger,
Agak lama aq x menulis dalam blog yg semakin usang ditinggalkan zaman
membuzykan diri yang sangat melampau sampaikan tiada masa utk bersama lagi...
akhirnya aq tersedar utk kembali menulis yang pastinya banyak cerita menarik utk dikongsikan....
welcome back to my self

Baru-baru ni cuti  1 Malaysia yg jatuh pada 16 September 2013, aq plan bercuti dengan kawan-kawan aq pada mulanya tetapi apekan daya ada adik jantan yg suka nk ikut kakak dy berjalan dan akhirnya ada lah bodyguard yg mengikut percutian kami kali ini... Destinasi yang menjadi pilihan adalah Pulau Perhentian, Terengganu....
Agak lama aq xkembali ke Terengganu setelah segalanya berakhir awal tahun ini...hihihihi never mine "ganu kite always in my mind" :)

Unexpected lah sebab ticket utk ke Kuala Besut habis dan laku bak pisang goreng panas... bayangkan pertenganhan bln 8 tiket dh habis tp nasib menyebelahi kami walaupun dapat seat belakang janji sampai jeti.. hahahahaha

Kami bertolak dari KL(Perhentian Putra) ke Jeti Kuala Besut jam 10.00 malam tp bas mula bergerak jam 10.40 malam akibat kesesakkan dalam terminal maklumlah orang pantai timur nk balik bercuti katakan...
Sekarang senang sebab dh ada bas direct sampai jeti ke Pulau Perhentian xperlu nk susahkan diri dh... tambang bas KL-K.Besut adalah RM 41.00 sehala.Masuk je bas semua pakat tidur sepanjang perjalanan.

Kami tiba di jeti lebih kurang jam 6.30 pagi mmg turun-turun je bas dh depan jeti orang kata... hahahaha tp belum boleh nk ke Pulau Perhentian sbb bot paling awal jam 8.00 pagi... so kami ke surau berdekatan utk menunaikan solat subuh dulu... ooohhh lupa kami ke Pulau Perhentian melalui agen yg dh settlekan segala2nya aktiviti kami disana nnt.. senang kata amik package... kami amik dengan "YAUDIN HOLIDAY" senang semua depends ngan budget kita.. so kami amik yg package RM280/person utk 3H2M
FACEBOOK: YAUDIN HOLIDAY

Sementara tunggu agen buka pintu kedai kami cari sarapan pagi dulu dapat lah makan nasi kerabu, nasi minyak bagai... so settle smua kami menaiki bot jam 9.30 pagi... naik speedboat lebih kurang 30 minit utk sampai ke Coral bay bahagian chalet yg kami menginap... kami menginap di "MAYA CHALET" not bad tp for those yg pergi ngan family x suggest duduk sini.. hahahahaha makanan dy ok but services lembab

GAMBAR 1: sampainya di jeti ke Pulau Perhentian , semua muka x mandi lagi...

Kami tiba di pulau lebih kurang 11 pagi ...jejak je kaki di pulau semua dh menggelupur x keruan di buatnya.. hahahhha ape lagi check in chalet dan trus shoot untuk makan tengahari yg dh termasuk dalam package... settle semua kami mula explore pulau walaupun duduk di area coral bay tp gagahkan diri jugak utk explore ke long beach... mmg xnk bg masa terluang betol segala nya di manfaatkan utk ape jua aktiviti.

GAMBAR 2 : Feeling2 beach girl kejap... ni pantai dekat Long beach, mmg cantik air mcm kristal

GAMBAR 3 : bergambar dgn salah sebuah dive centre yg ada di sana

GAMBAR 4: Scenery di Long Beach, rasa dh mcm duduk dekat Miami beach dh.. hahahaha

Hari kedua mula lah snorkeling trip kami.. ada 6 tempat rasanya kami snorkelling sbb kami amik yg long trip klu short trip hanya 3 tempat jer.Selepas makan pagi kami kne berjalan naik bukit sikit utk ke Long beach sbb bot utk snorkeling tunggu kt belah sana. Kami bergerak dalam pukul 10 pagi

GAMBAR 5 : Bodyguard kami sibuk nk bergambar dalam air

GAMBAR 6 : tuan badan pun nk gambar dalam air.. hahaha

GAMBAR 7 : gambar di dalam air yg sempat di snap.. ini gambar ketika snorkelling di tutle point mmg matlamat snorkelling sini nk cari bintang ni dan akhirnya bertemu. HELLO en. penyu

GAMBAR 8 : Ni time snorkelling kt tempat kawasan ikan, kami bg roti kerumun ikan datang menghadap

GAMBAR  9 : ni salah satu spesis batu karang yg di jumpai

GAMBAR 10 : gambar kenangan sekali ngan powerpuffgirl

lepas dh setengah hari snorkelling mmg have fun abis lagi-lagi dapat yg kapten bot 1 kepala gile thx to abe ucop, kami redah hikking plak gara-gara nk scenery gambar untuk 1 Pulau Perhentian. mmg xpikir penat langsung hahahaha sbb rasa rugi klu pikirkan penat.. kapten drop je kt coral bay kami bantai makan tghari dulu pastu trus shoot pergi Long beach balik sbb track utk hikking ke "windmill" belah sana... amik masa dalam 20minit je nk sampai puncak.. kt sini lah satu-satunya hikking yg pakai flip flop je selambar je alaaa sbb track dia cantik dh cuma kne berhati-hati sebab licin jln pasir. Sebenarnya ada 2 jalan nk ke "windmill" salah satu hikking mcm kami or boleh guna services taxi melalui BUBU ISLAND.

GAMBAR 11 : Scenery dari atas mmg cantik sangat..subhanallah
GAMBAR 12 : kalau ikut BUBU ISLAND boleh sampai "windmill" melalui anak tangga yang ada tp agak scary sbb keadaan anak tangga dh berkarat tp jgn risau just besi-besi dy je yg dh berkarat tangga tu still kukuh sbb konkrit.

GAMBAR  13 : Memandangkan kami hikking , so kami jumpa "windmill" dulu... yeeeaaahhh

GAMBAR 14 : Shoot dari 3rd stage

Last day, hanya 3 orang dari kami buat DSD (Discovery Scuba Diving) mmg niat nk amik lesen menyelam tp tahun ni mcm xsempat so buat DSD dulu test power orang kate... Kami amik dgn LAZY BOUY DIVE CENTRE...cost utk DSD RM150/person dengan kemudahan instructor yg sporting abis.... Amazing scenery dalam air... byk sgt ikan time buat DSD hari tu tp sayang xde gambar dalam air sbb x confident nk bawak phone yg hanya berbekalkan waterproof cover di dalam ke dalaman 14 meter bawah..

GAMBAR  15 : Gambar kenangan bersama abg mii( our instructor) next year kita jmpe lagi r utk amik lesen scuba plak...

GAMBAR 16 : Good bye Perhentian .. See u soon we will come back again next year.